Treceți la conținutul principal

Hannibal in spatele mastii

Titlul spune totul despre carte. Într-adevăr Hannibal Lecter cunoscut în literatură ca un sociopat criminal în serie, îşi dă jos masca şi prezintă motivele ce l-au dominat. Am fost surprinsă de povestea lui şi evoluţia acţiunii în roman. Dacă în Dragonul roşu mi-l imaginam ca pe un bătrânel plictisit care s-a apucat brusc să omoare oamenii( just for fun), pe parcursul romanului mi-am dat seama că sămânţa răului a încolţit mult mai adânc.
Cartea nu e prea mare, dar foarte complexă, acţiunea se desfăşoară într-o ordine cronologică de la copilăria eroului la adolescenţa târzie. Pe net dacă dai search pe google la Hannibal Lecter, îţi va aprea link-uri care-l descriu ca pe un nebun, sociopat, canibal şi ucigaş în serie. Însă în această carte mi s-a părut mai mult cu tânăr inteligent dominat de motivul lui Nemesis. Şi logic că se lasă condus de răzbunare, însă după părerea mea nu fiindcă dorea să-şi facă dreptate ci cum am şi scris mai sus just for fun. Însă trebuie să recunosc că la o aşa copilărie traumatizantă probabil şi eu aş fi putut acţiona la fel dacă eram în locul lui Hannibal Lecter. Şi aici atenţie spoilers. Care dintre noi nu s-ar fi transformat în nişte criminali nebuni când, părinţii sunt ucişi sub ochii tăi la mai puţin de 10 ani, şi nu doar atât oamenii care fac parte din personalul familei tale sunt şi ei ucişi cu cruzime, încât vezi creerii dascălului tău pe zăpadă. Şi asta nu e tot eşti răpit de nişte trăufăcători, care-ţi jefuiesc casa şi mai târziu îşi omoară şi mănâncă sora mai mică, iar tu nu poţi face nimic, fiindcă e plin război mondial şi nimănui nui pasă de un băiat de origine aristrocrată, când e în vogă revoluţia bolşevică.  End of  the sopilers. Waw, am spus mai mult decât am vrut.
Ajung la concluzia că poate trumele din copilărie îi justifică omorurile violente din adolescenţă, când se răzbună, dar nicidecum uciderea altor oameni complet nevinovaţi. Recomand cartea asta celor care pot citi cu o indiferenţă scenele dure de omor, fiindcă sincer dacă citeam cartea asta cu vreo patru ani în urmă, probabil aş fi avut coşmaruri, dar după ce am citit seria Cronicilor Vampirilor de Anne Rice, am devenit imună şi mă îndoiesc că ceva mă mai poate speria într-o carte.
Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Ultima romantica Regina Maria

 Există un singur bărbat în România și acela e Regina.Contele Charles de Saint-Aulaire

Am un respect foarte mare pentru familia regală a României, însă pentru Regina Maria am o deosebită admirație și dragoste. Era foarte frumoasă, loială inteligentă și cam narcisită, e una din sursele inspiarției mele, confruntată cu cruda realitatea ea totuși a păstrat romantismul unic. De aceea să citesc biografia ei a fost plăcerea supremă. O carte foarte bine scrisă, mi-a plăcut că fiecare capitol începea cu un mic citat, de exemplu. Românii nu sunt o națiune ci sunt o profesieOtto Von Bismarck.

Cartea începe cu nașterea până la decesul reginei, oferind totuși detalii pre și post.
Chiar dacă știam de la școală activitatea familei regale românești în anii primului război modial și după Marea Unire. Nu știam câtă muncă și efort a depus Maria pentru a asigura integritatea graniților țării sale. Cel mai mult mi-a plăcut la cartea asta evoluția vizibilă a Mariei. În adolescență, datorită influenței mame…

Top rujuri magice

Poate nu știți dar pe lângă pasiunea mea pentru cărți mai am una... machiajul! De fapt sunt make-up artist calificat și licențiat, cu o colecție impresionantă de pensule, pudre, rimeluri, farduri și bineînțeles rujuri! Conform ultimului recensământ aveam în jur de 40, dar la fel ca și în cazul cărților am pierdut de mult orice legătură cu realitatea. Dar să fiu sinceră în ultimul timp nu prea mi-am cumpărat rujuri, and I need new babies!
Cum urmăresc multe vloguri beauty, sunt mereu la curent cu ultimile noutăți în materie de make-up. Deci am hotărât să fac un top cu rujuri neobișnuite care urmează să intre în familia mea, din păcate șansele ca să le găsesc în Moldova sau România sunt așa de mici încât îmi pun speranța doar pe e-bay și amazon, ceea ce bineînțeles înseamnă că mă va costa transportul mai mult decât produsul.
5 Peel off lipstick

Am deja unul, dar ideea din spatele acestui produs mi se pare atât de interesantă încât ar fi păcat să nu-i ofer un loc aici. Dacă nu aveți inst…

Mostenirea Ucigasa

După ce văzusem o recenzie referitoare la această carte, mi-am dorit s-o citesc. Având un subiect haios şi original, aveam mari aşteptări de la ea.
În primul rând e o carte pentru copii de până la 13 ani şi de aceea e foarte uşor de citit, totuşi pentru personaje mi s-a părut dialoguri cam plastice.
Cartea a început tumultos, însă a încetinit pe parcurs ca să explodeze spre sfârşit, pot spune sincer că chiar dacă mă pricep la intrigii literare,dar spre sfârşitul acestei cărţi Jones  a aruncat peste mine o funie încâlcită şi m-a lăsat să mă descurc cu asta. De aceea mi-a plăcut extrem de mult finalul, detalii de pe parcursul cărţii pe care eu la moment nu dădeam doi bani brusc au devenit importante.
Ce mi-a mai plăcut e relaţia dintre Lorelii şi Ovid, mi-a amintit oarecum de relaţia mea cu fratele meu, nu că noi încercăm să ne omorâm între noi (încă). Felul cum încearcă cei doi să se omoare, fără vreun motiv întemeiat, e retardat de genial, sau... genial de retardat... mă rog, a-ţi în…