Treceți la conținutul principal

Insurgent

Am terminat aseară, şi abia aşteptam să scriu recenzia.
Despre carte: Tris Prior continua sa-i salveze pe cei pe care ii iubeste si pe ea insasi, in timp ce cauta raspunsuri la intrebari sfasietoare despre durere si iertare, identitate si loialitate, politica si iubire. Pentru Tris, ziua initierii ar fi trebuit sa reprezinte o victorie si sa fie sarbatorita alaturi de cei din factiunea aleasa; in schimb, ziua se sfarseste cu orori de nedescris. Razboiul bate la usa, in timp ce conflictele dintre factiuni si ideologii se extind cu repeziciune. Si in vremuri de razboi, se formeaza tabere, se dezvaluie secrete, iar alegerile devin irevocabile si dure. Transformata de propriile sale decizii, dar si de durerea sufleteasca si de sentimentul de vinovatie, Tris trebuie sa-si accepte Divergenta, chiar daca nu stie ce ii rezerva viitorul.

"Insurgent" mi-a plăcut mai mult decât primul volum al trilogiei, fiindcă chiar dacă are cam acelaşi număr de pagini, cartea are mult mai multă acţiune se întâmplă multe lucruri răsturnări, trădări, conflicte interioare, răsturnări de situaţie şi alegeri neaşteptate.
Aud des comparaţii dintre "Jocurile foamei" şi "Divergent", dacă în primul volum puteam să văd asemănarea dintre ele, cu al doilea volum cele două serii sunt foarte diferite. În "Insurgent" spre deosebire de "Sfidarea" (HG) se vede indeologiile diferite dintre facţiuni, începi să înţelegi de ce sunt izolate şi care sunt importante şi care nu. Se crează un mister pe parcursul cărţii, şi credeam că se va dezvălui la sfârşit, însă terminând am devenit şi mai confuză, abia aştept să văd cum lucrurile se vor petrece mai departe.
Mi-a plăcut faptul că Tris a evoluat pe parcursul cărţii, sau explicat unele lucruri legate de divergenţa ei şi cum îi funcţionează creierul, Roth a dat şi câteva indicii legate de istoria facţiunilor.
Cum spuneam mi-a plăcut de Tris, mai ales faptul că s-a maturizat şi în ciuda faptului că avea tot dreptul moral să acţioneze ca şi ceilalţi, a rămas pragmatică şi şi-a dat seama de importanţa informaţiei şi ştiinţei, apreciez asta.
Ceea ce nu mi-a plăcut e faptul că Tris şi Four au avut conflicte practic fără vreun motiv întemeiat, cu toate că înţeleg personalitatea lor.
Abia aştept să citesc următorul volum fiindcă sunt foarte curioasă cu ce va urma, ştiu se numeşte "Allegiant" şi deja e în lista mea must-read.
Puteţi cumpăra cartea de pe Bestseller.md 

2 comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ultima romantica Regina Maria

 Există un singur bărbat în România și acela e Regina.Contele Charles de Saint-Aulaire

Am un respect foarte mare pentru familia regală a României, însă pentru Regina Maria am o deosebită admirație și dragoste. Era foarte frumoasă, loială inteligentă și cam narcisită, e una din sursele inspiarției mele, confruntată cu cruda realitatea ea totuși a păstrat romantismul unic. De aceea să citesc biografia ei a fost plăcerea supremă. O carte foarte bine scrisă, mi-a plăcut că fiecare capitol începea cu un mic citat, de exemplu. Românii nu sunt o națiune ci sunt o profesieOtto Von Bismarck.

Cartea începe cu nașterea până la decesul reginei, oferind totuși detalii pre și post.
Chiar dacă știam de la școală activitatea familei regale românești în anii primului război modial și după Marea Unire. Nu știam câtă muncă și efort a depus Maria pentru a asigura integritatea graniților țării sale. Cel mai mult mi-a plăcut la cartea asta evoluția vizibilă a Mariei. În adolescență, datorită influenței mame…

Top rujuri magice

Poate nu știți dar pe lângă pasiunea mea pentru cărți mai am una... machiajul! De fapt sunt make-up artist calificat și licențiat, cu o colecție impresionantă de pensule, pudre, rimeluri, farduri și bineînțeles rujuri! Conform ultimului recensământ aveam în jur de 40, dar la fel ca și în cazul cărților am pierdut de mult orice legătură cu realitatea. Dar să fiu sinceră în ultimul timp nu prea mi-am cumpărat rujuri, and I need new babies!
Cum urmăresc multe vloguri beauty, sunt mereu la curent cu ultimile noutăți în materie de make-up. Deci am hotărât să fac un top cu rujuri neobișnuite care urmează să intre în familia mea, din păcate șansele ca să le găsesc în Moldova sau România sunt așa de mici încât îmi pun speranța doar pe e-bay și amazon, ceea ce bineînțeles înseamnă că mă va costa transportul mai mult decât produsul.
5 Peel off lipstick

Am deja unul, dar ideea din spatele acestui produs mi se pare atât de interesantă încât ar fi păcat să nu-i ofer un loc aici. Dacă nu aveți inst…

Mostenirea Ucigasa

După ce văzusem o recenzie referitoare la această carte, mi-am dorit s-o citesc. Având un subiect haios şi original, aveam mari aşteptări de la ea.
În primul rând e o carte pentru copii de până la 13 ani şi de aceea e foarte uşor de citit, totuşi pentru personaje mi s-a părut dialoguri cam plastice.
Cartea a început tumultos, însă a încetinit pe parcurs ca să explodeze spre sfârşit, pot spune sincer că chiar dacă mă pricep la intrigii literare,dar spre sfârşitul acestei cărţi Jones  a aruncat peste mine o funie încâlcită şi m-a lăsat să mă descurc cu asta. De aceea mi-a plăcut extrem de mult finalul, detalii de pe parcursul cărţii pe care eu la moment nu dădeam doi bani brusc au devenit importante.
Ce mi-a mai plăcut e relaţia dintre Lorelii şi Ovid, mi-a amintit oarecum de relaţia mea cu fratele meu, nu că noi încercăm să ne omorâm între noi (încă). Felul cum încearcă cei doi să se omoare, fără vreun motiv întemeiat, e retardat de genial, sau... genial de retardat... mă rog, a-ţi în…