Treceți la conținutul principal

Crown of Midnight recenzie

Am citit şi al doilea volum din seria Throne of Glass, şi atât de tare mi-a plăcut încât nu m-a împiedicat nici "turbulenţele" să o finisez, ieri în drum spre Chişinău, m-am apucat şi eu de ultimele două capitole, pentru care nu mai găseam timp. Nu ştiu sigur, dar foarte probabil am speriat ceilanţi pasageri când citisem ultima pagină. Fiidcă a avut un sfârşit incredibil.
 Dacă aş putea descrie cartea cu un singur cuvânt aş spune... hm... spectaculos şi asta încă spune puţine.
Volumul doi e mult mai bun decât primul, mai vast şi aprofundat, apar noi elemente se explică multe lucruri din prima carte, mi-a plăcut lupta politică dusă în acea lume, plină de intrigi şi alianţe secrete, grupări revoluţionare şi multe alte chestii întâlnite şi parlamentul nostru "drag". Alt punct forte, al cărţii au fost personajele, sunt la fel ca pionii de pe o tablă de şah, bine aranjaţi, şi au rolul său în naraţiune, nici unul nu este în plus, cât despre personajele principale, acestea au evoluat foarte mult, mai ales Caelena, care şi-a dezvăluit şi o latură sensibilă.
Iar acum, spoiler alert.
Vorbind despre Caelena, a fost cu adevărat badass, scenele în care acesta se lupta erau atât de intense încât le-am reciti şi după ce treminasem cartea. A demonstrat cu adevărat că e asasina Adarlanului, mai ales când nişte fraierii, evident nu prea inteligenţi, îl răpesc pe Chaol. Intrarea ei când îl salvează este epică.

Şi totuşi, cu toate că, toată lumea ştie cât de badass e, atât Dorian cât şi Chaol, sunt exageraţi de protectivi cu ea, adică serios ea macelărea bişniţari, când ei încă se jucau cu săbii din lemn. Pe de altă parte sunt îngroziţi când ea face ceea ce e angajată să facă, până la urmă e asasină nu? Şi ei "Vai a o omorât, ce groaznic...!" "Cum a putut s-o facă",  "Nu-i fata pe care  am iubit-o." bla-bla-bla tra-la-la... doar e un asasin plătit, pe naiba, ce vă aşteptaţi s-o facă să-i ierte pentru bunătatea inimii? Ahhh... la naiba asta şi face...
Totuşi cartea a fost foarte bună, şi asta datorită Caelenei şi oscilaţie din naraţiune de la un personaj la altul. Motive pentru care ar trebuii sa citiţi seria? E distractivă, nu te consumă însă e perfectă pentru o lectură uşurică care se prinde de tine o sursă constantă de divertisment.
Acum abia aştept să citesc şi volumul trei al seriei, care încă nu a fost publicat, dar ce mă rog... am un pic de răbdare.
P.S. Puteţi citi prequel celor două volume aici

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Sabia de sticla

Acum aproximativ doi ani am descoperit Red Queen, atunci nu i-am dat o recenzie tocmai pozitivă, cartea era slăbuță, cu personaje lipsite de culoare, plot ridicol și prea multă special teen dramă. Având acum 22 de ani, un job stabil, și aproape o facultate în spate, mă cam irită acest gen.

Unicul lucru care mi-a plăcut la Red Queen fusese coperta și gata, deci nu credeam că voi ajunge să citesc sequel-ul. Însă nu stiu cum am ajuns să pun mâna pe Sabia de Sticlă. Vai nu mă așteptam la asta! Cartea e chiar bună! Se vede că autoarea a depus ceva mai mult efort de data asta, descrierea e mai amplă, personajele mai prind ceva trăsături și plot-ul parca are sens. Desi nu sunt fana cărților dispotice, in care adolescenții speciali lupta cu o formă de guvernământ. Totuși trebuie să-i dau credit autoarei că nu s-a sfiit să-și păteze mâniile. Se întâmplă o groază de lucruri îngrozitoare nu doar în poveste și cu personajele. Nu există o graniță clară dinre bine și rău iar cei ce se vreau cavale…

Deci cum e vărsătorul?

Vărsător - asta sunt eu, conform unor reguli de nu-ştiu-cine scrise, fiindcă m-am născut într-un anumită perioadă de timp, şi tot conform acestor reguli alţi oamenii născuţi în aceeşi perioadă de timp au zile şi veţi identice cu a mele, mai mult avem şi o personalitate comună. Bineînţeles că dacă stai să priveşti lucrurile ca mine, pragmatic şi raţional, horoscopul te va amuza. Personalitatea oamenilor depinde de factori genetici şi sociali, nicidecum nu depinde de data naşterii tale sau de poziţia stelelor.
Totuşi îmi place din când în când să citesc descriile personalităţii vărsătorului, şi chiar găsesc asemănări. Aici am găsit nişte articole interesante, dacă sunteţi altă zodie, apăsaţi pe această frază, la sursa directă a articolului.
P.S Am conturat părţile pe care cred mi se asociază :)

Cum să recunoşti un nativ din Vărsător?

Destinul Bufonului

Nici nu pot găsi cuvintele potrivite cu care să încep recenzia, abia am terminat epilogul la Destinul Bufonului și încă nu realizez asta. Și cum aș putea spune ceva suficient de bun ca să arate dragostea mea față de seria asta? Mă iubesc cu ea timp de 3 ani și uite că am ajuns la volumul șase și dragostea mea e la fel de puternică (e cea mai lunga relație pe care am avut-o vreodată).
Destinul Bufonului e ultima carte din Triologia Omul Aramiu și a 6 cel urmează pe FitzChivalry, care e unul dintre cele mai  interesante personaje despre care am citit vreodată.  De la ultima carte pe care am citit-o, am cam uitat unele lucruri dar Hobb are talentul de a aminti subtil cititorului ce s-a petrecut cu un volum în urmă, fără să plictisească cititorul. Dacă în volumul anterior nu au fost prea multă acțiune, deja aici suntem răsplătiți pe deplin. Cartea e foarte mare tradusă în română a fost împărțită în două volume fiecare având câte 500+ de pagini, deci un deliciu pentru mine. Dacă în Bufonu…