Treceți la conținutul principal

Nu chiar o recenzie pentru Fallen

Cum oare, fiind conştientă, totuşi găsesc şi citesc cele mai bolunde prostii posibile. Da ştiam că-i o carte tipic YA, plină de clişee lipsită de fir narativ şi logică, daaar. O voce demonică din capul meu mi-a spus: Hai na, cât de rău poate fi? Ei bine acum ştiu. Vorbesc despre cartea "Fallen", care spre nefericirea mea a nimerit, dracu' ştie cum, pe e-book-ul meu. Având atâtea cărţi de citit şi aşa de puţin timp, nu credeam că  voi apăsa vreodată butonul read, şi totuşi păcătosul de internet, m-a provocat. Primind un feed cu imaginea de mai jos.
Cartea va fi ecranizată, nu că aş fi uimită, că sunt încă muşte ce încearcă să câştige la hoitul lui "Twilight", dar chiar serios, sunt cărţii mult mai bune care ar merită un film, şi totuşi...
Vorbind de despre carte, aproape vomit când numesc clone mult mai proaste decât "Twilight" (gen 50 Shades of gray) cărţi. Da, aşa ceva e posibil să există cărţi şi mai proaste. Dacă asta e viitorul omenirii în literatură, atunci prefer să mă transform într-o plantă.
Cred că o carte bună nu se defineşte prin conţinut sau stil, ci prin personaje, nu scriitorul ci personajele trebuie să scrie povestea, modul în care ele acţionează şi reacţionează când se intersectează.
 De asta cartea asta m-a enervat la culme, are cea mai proastă protagonistă lipsită de personalitate creier, demnitate şi orice uman.
Pe protagonista noastră o cheamă Lucinda, eu am parte de un prenume prefrumos nu obosesc să judec pe cele penibile ca acesta, cea fost în capul autoarei, de i-a pus un nume ce ar suna ca o înjurătură sau o boală la creier?  Conţinutul cărţii e incredibil, şi chiar asta e cea mai bună definiţie a primelor 300 de pagini, incredibil cum autoarea a reuşit să umple atâtea pagini cu nimic, fiindcă chiar nu se întâmplă nimic, nu că finalul ar fi cine ştie ce, dar nici chiar aşa. Luce e atât de proastă, că până şi o lingură ar avea pretenţii de intelectuală în comparaţie cu ea.
După ce primul ei iubit moare într-un mod dubios la prima lor întâlnire, ea e trimisă la o şcoală de corecţie, fiindcă părinţii pretind la titlul Cel-mai-prost-tată-şi-mamă-a-anului. Unde cunoaşte doi tip ce se îndrăgostesc imediat de ea, unul e drăguţ amabil, dar inocenta noastră moluscă clar se îndrăgosteşte de cel nesimţit, ajunge până la atât că încalcă legea ca să afle informaţii despre el. Că doar da, are sens, cum are sens şi faptul că nişte îngeri căzuţi îşi petrec timpul într-o şcoală de corecţie. Şi faptul că Daniel devine iubirea veţii ei imediat ce pune ochii pe el. Off... Cât de tare mă scot din sărite, tipul piţipoancelor ce visează la iubirea vieţii lor în imagina un tip Edward-style cu sclipici şi bani. Există lucruri de o mie de ori mai interesante decât vânarea masculilor  într-un mod atât de penibil, cumva pentru personajul respectiv, care va influenţa o mână de pubertare, sensul vieţii constă în obsesia faţa de tipul care se comportă ca un porc cu ea.
Dacă v-am făcut curioşi şi aveţi un motiv să deveniţi Dexter în căutarea femeilor în călduri şi cu puţin creier, atunci vă recomand să sacrificaţi Universului timpul vostru, că doar n-o să-l pierdeţi pe învăţat. :)
Găsiţi cartea aici.
Yes I'm villan inside.